Cel mai mare producător de mașini din lume, confirmat: a învins Volkswagen, Audi, Ford, Mercedes, BMW

de: Andrei Tilimpea
30 01. 2023

Toyota Motor Corp a vândut 10,5 milioane de vehicule în 2022, a anunțat luni, apărându-și titlul de producător auto cel mai vândut din lume pentru al treilea an consecutiv.

Vânzările globale ale grupului, inclusiv unitatea de camioane Hino Motors și producătorul de mașini mici Daihatsu, au scăzut cu 0,1%, deoarece vânzările record în străinătate de 8,6 milioane de vehicule au contribuit la compensarea scăderii de 9,6% pe piața sa de origine, la 1,9 milioane.

Al doilea rival Volkswagen Group a raportat, la începutul acestei luni, cele mai scăzute vânzări din peste un deceniu, de 8,3 milioane de vehicule, deoarece blocajele COVID-19 în China și războiul din Ucraina au schimbat lanțurile de aprovizionare.

În timp ce unele constrângeri legate de aprovizionare legate de cipuri au rămas și pentru Toyota, producătorul auto japonez a spus că cererea puternică în Asia și o creștere a capacității de producție și optimizarea în Asia și America de Nord l-au ajutat să crească producția globală cu 5% în 2022.

Toyota și-a revizuit în noiembrie previziunile de producție pentru anul financiar curent până la sfârșitul lunii martie, la 9,2 milioane de vehicule de la 9,7 milioane.

Șef nou pentru gigantul auto

Șeful Toyota, Akio Toyoda, urmează să rămână o forță dominantă în cadrul celui mai mare producător de automobile din lume pentru anii următori și va continua să influențeze agenda după ce a demisionat în aprilie, au declarat experți și persoane familiare cu producătorul auto.

Toyoda, în vârstă de 66 de ani, a anunțat joi că se va retrage din funcția de lider al companiei pe care bunicul său a fondat-o de la 1 aprilie pentru a prelua rolul de președinte. El îi va preda lui Koji Sato, șeful mărcii de lux Lexus de la Toyota, în vârstă de 53 de ani.

În ultimii ani, Toyota a devenit o țintă a activiștilor și a investitorilor ecologici care anunțaseră cândva tehnologia sa hibridă, dar care acum critică adoptarea cu întârziere a vehiculelor electrice.

Pe măsură ce producătorul de vehicule electrice Tesla atrage atenția pentru inovația sa, Toyota și Toyoda însuși, deseori au părut rupte de starea de spirit în timp ce apăreau argumentele pentru hibrizi și, în cele din urmă, mașini alimentate cu hidrogen.